قاب

صدا، نور،حرکت

قاب

صدا، نور،حرکت

استودیو

استودیو محیطی است که صد اهای بیرون را به داخل استودیو وارد نکرده و نیز صدای داخل استودیو را در همان محیط جذب کند. محیطی که دیوارهای آن با موانع سخت پوشیده شده است.

امواج صوتی پس از انتشاربه موانع برخوردکرده و برمی گردد، در نتیجه مقدار زیادی از انرژی به داخل محیط برگشت می خورد و آنقدر ادامه می یابد تا انرژی کاملاجذب شود، ولی در محیط هایی که موانع نرم وجود دارد امواج صوتی به این موانع بر خوردکرده، بخشی ازآن برگشت می خورد و بقیه انرژی صوتی جذب می شود.  استودیوی ضبط صدا اتاقی است که از لحاظ آکوستیکی چنان طراحی شده است که بتوانیم بهترین صدای ممکن را از میکروفن ها دریافت و بر روی نوار ضبط نمائیم. استودیوها معمولا بر اساس نیاز، نوع برنامه قابل تولید ازنظر ابعاد و نوع آکوستیک کاملا متفاوت ساخته می شوند.

دنیای استودیوهای ضبط صدا تحت تاثیر عوامل متعددی قراردارد یا افراد خلاق(مهندسین، تولیدکننده ها، نوازندگان، متخصصان موسیقی، آکوستیک، الکترونیک، تولید، تجارت و مهندسین ضبط صدا) است که همکاری بسیار نزدیک آنان با همدیگر، باتولید یک برنامه صوتی به ثمر می رسد، برنامه تولید شده مادر، پس ازحذف زوائد و حواشی (ادیت) به صورت مطلوبی به متقاضیان در بازار به صورت نوار کاست، دیسک  CD، برنامه های صوتی وتصویری ارائه می شود.

وقتی برای اولین بار یک نفر وارد استودیو ضبط صدا می شود، با امکانات وابزارهای متعدد و متفاوتی روبرو می شود که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند، تا یک برنامه صوتی تولید شود.

بیش از 60 سال طول کشیده تا به امکانات نسبتا پیچیده امروزی دست یافته ایم و فضای دیجیتال، توانایی وکیفیت برتر را فراهم آورده است.

استودیوها معمولا از دو قسمت کاملا مجزا تشکیل می شوند:

1- اتاق اصلی استودیوجهت ضبط برنامه ها

2- اتاق فرمان که از امکانات و ابزارهائی نظیر میکسر صدا، دستگاه های افکت صدا، دستگاه های ضبط و پخش صدا، دستگاه پخش CDو.... تشکیل می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد