قاب

صدا، نور،حرکت

قاب

صدا، نور،حرکت

فرایند تولید صدا و شنیدن آن

همانطور که می دانید صدا چیزی نیست، جز ارتعاش و لرزش هوا. این لرزش هوا به روش های مختلف ایجاد می شود. لرزش تارهای صوتی برخورد اجسام سخت با یکدیگر و فوت کردن در یک نی لبک می توانند هوا را مرتعش و صدا ایجاد کنند. این لرزش ها در هوای اطراف پخش می شود. فرایند شنیدن صدا دقیقا عکس فرایند ایجاد آن است. لرزش های هوا باعث لرزیدن پرده گوش می شودو اعصاب گوش را تحریک می کنند.

ادامه مطلب ...

آکوستیک

زندگی پر از صداست و ما همیشه طالب شنیدن صداهای خوش و حیاتی هستیم و از صداهای نا مطبوع و خطرناک گریزانیم.  بطور کلی باید گفت که هر چه پیش می رویم، بشر نسبت به حس شنوایی بیشتر توجه پیدا می‌کند. پیشرفت روز افزون صنایع صوت از قبیل : تلفن ـ رادیو ـ فونوگراف ضبط صوت و ..... تهیه فیلمهای صدا دار و غیره خود می‌تواند دلیلی بر این موضوع باشد.

ادامه مطلب ...

میکروفون

میکروفون دستگاه یا حسگری است که صدا را به جریان الکتریسیته تبدیل می‌کند. میکروفون به شکل محاوره ای (مایک) نامیده می شود، وسیله ای است که صوت را به الکتریسیته و نیز حسگری است که صوت را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند .

ادامه مطلب ...

گوینده

گوینده به کسی گفته می‌شود که مطلبی را برای رادیو می‌خواند و بیان و عرضه می‌کند . اگر بخواهیم این موضوع را به تعریف بیاوریم باید بگوییم گوینده شخصی است که صدای خوب و لطیفی دارد، با آهنگی جذاب و متفاوت از دیگران.

ادامه مطلب ...

استودیو

استودیو محیطی است که صد اهای بیرون را به داخل استودیو وارد نکرده و نیز صدای داخل استودیو را در همان محیط جذب کند. محیطی که دیوارهای آن با موانع سخت پوشیده شده است.

ادامه مطلب ...